Департаменти (управління) освіти і науки
обласних та Київської міської
державних адміністрацій
Інститути післядипломної педагогічної освіти
Загальноосвітні навчальні заклади
Про структуру 2015/2016 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів
Відповідно до статті 16 Закону України "Про загальну середню освіту" структуру навчального року та строки проведення канікул встановлюють загальноосвітні навчальні заклади за погодженням з відповідними органами управління освітою. Тривалість канікул протягом навчального року не може бути меншою 30 календарних днів.
Відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 30 грудня 2014 року № 1547, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2015 за № 157/26602, перелік предметів для проведення державної підсумкової атестації для учнів початкової, основної та старшої школи, форму та терміни проведення Міністерством освіти і науки України буде затверджено додатково.
Вручення документів про освіту планується провести для випускників 9-х класів 8 – 9 червня, 11-х класів – 28 – 29 травня.
Рішення про доцільність проведення навчальної практики та навчальних екскурсій загальноосвітні навчальні заклади приймають самостійно.
Тема Першого уроку у 2015/16 році має базуватися на принципах патріотичного виховання
Міністерство освіти і науки України рекомендує загальноосвітнім та професійно-технічним навчальним закладам розпочати 2015-2016 навчальний рік Першим уроком, тематика якого відповідала б принципам Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, що була затверджена у червні цього року. Про це йдеться у відповідному листі Міністерства освіти і науки до загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів.
У Міністерстві освіти і науки зазначають, що конкретну тему Першого уроку навчальні заклади мають визначити самостійно.
При обранні теми, підготовці і проведенні уроку школам доцільно звернути увагу на питання історії українського державотворення, розвитку та зміцнення держави, історії державних символів України.
Доступ до навчальних матеріалів надається абсолютно безкоштовно. Сервісом може користуватися педагог з будь-якої країни світу, за умови володіння англійською мовою.
Передбачається, що матеріали навчать педагогів використовувати інсрументи Google в навчальному процесі. Беручи до уваги освітні тенденції, вчителям просто необхідно «встигати за прогресом».
Система освітнього центру демонструє максимальну гнучкість і не вимагає від слухача сидіння за монітором в певний час або проходження уроків в чіткій послідовності.
GEGs - це об'єднання працівників сфери освіти задля ефективного використання веб-технологій
В Україні створено Google Educator Group – освітню спільноту Google. Освітні спільноти Google (GEGs) - це об'єднання працівників сфери освіти, де вони навчаються, діляться досвідом і черпають натхнення, щоб ефективно використовувати веб-технології в навчальному процесі.
GEG Ukraine створено на основі педагогічної спільноти Навчаємося з Google, яку заснували освітяни Наталія Саражинська, Наталія Гущина та Антоніна Букач.
За визначенням авторів методичних рекомендацій, в умовах нових суспільно-політичних реалій усе більшої актуальності набуває виховання у молодого покоління почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі зміцнення країни та активної громадянської позиції.
Міністерством освіти і науки оприлюднено методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання, які мають застосовуватися загальноосвітніми навчальними закладами у процесі патріотичного виховання школярів.
Структура заходів окреслює напрями і шляхи розвитку національно-патріотичного виховання в освітньому просторі України.
Додаток
до наказу МОН України
від 16.06. 2015 р. № 641
ЗАХОДИ
ЩОДО РЕАЛІЗАЦІЇ КОНЦЕПЦІЇ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ І МОЛОДІ
Пояснювальна записка
Підготовлені Заходи спрямовані на розкриття мети, положень і завдань «Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді», прийнятої на засіданні Колегії Міністерства освіти і науки України 26 березня 2015 р. Ця концепція спирається на традиції української державності, національно-визвольної боротьби українського народу, громадянську свідомість, здатність критично і незалежно мислити, бути активним у відстоюванні своєї позиції та готовим до захисту незалежності й територіальної цілісності української держави.
Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
м.Київ
№ 641 від 16.06.2015
Про затвердження Концепції
національно-патріотичного виховання
дітей і молоді, Заходів щодо реалізації
Концепції національно-патріотичного
виховання дітей і молоді та методичних
рекомендацій щодо національно-патріотичного
виховання у загальноосвітніх навчальних закладах
Шабаєва Л.М., Яшина О.М.
Найвища цінність-вихована людина, гармонійно розвинена особистість. Саме тому найважливіше у світі – виховання. Воно є складовою частиною ідеології і культури суспільства. Це категорія загальна, постійна й вічна. Вона виникла з появою людини й існуватиме доти, поки існують люди на Землі.
Суспільство як соціальне об’єднання людей може існувати, діяти і розвиватися лише за умов цілеспрямованої і систематичної, організованої роботи з виховання кожної особистості. Ще Я.А.Коменський зауважував, що зневага виховання веде до загибелі людей, сімей, держав і всього світу. Тому виховання не варто розглядати як вплив на людину з метою використання її для задоволення меркантильних потреб, адже, в першу чергу, виховання за своєю спрямованістю є вираженням турботи про всебічний розвиток кожної людини, становлення її як вільної особистості.
Виховання – це організований, цілеспрямований процес формування всебічно гармонійно розвиненої особистості.
Організованим вважаємо тому, що його забезпечують сім’я, дошкільні навчальні заклади, школи, держава, громадські організації тощо.
Цілеспрямованим процесом називаємо тому, що він передбачає всебічний, гармонійний розвиток особистості, а це й становить його найвищу мету.
Всебічність передбачає розумове, моральне, трудове, естетичне і фізичне виховання. Гармонійність має забезпечити поєднання, злагоду, узгодження між названими вище складовими.
Особливості вивчення базових навчальних дисциплін у 2015/2016 навчальному році пов’язані, першою чергою, зі змінами, внесеними до навчальних програм.
На виконання наказів Міністерства освіти і науки України
від 05.11.2014 № 1275 «Про проведення експертизи та громадського обговорення типових навчальних планів та навчальних програм для початкової школи» та
від 06.02.2015 № 100 «Про розвантаження навчальних програм для учнів 5 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» до навчальних програм внесено зміни, спрямовані на їх розвантаження, врахування вікових особливостей розвитку дитини, відповідність сучасному розвитку науки та технологій.