Програма інформатизації середньої загальноосвітньої школи №
23
2009 - 2012 рр.
Загальні положення
1.1. Основна мета програми:
Перехід на якісно новий рівень у використанні комп'ютерної техніки і інформаційних технологій в освітньому процесі, що забезпечить створення в школі відкритого освітнього інформаційного простору
Задачі:
- забезпечення розвитку методології освіти школи, що склалася, за рахунок використання переваг комп'ютерних технологій;
- впровадження інформаційних технологій в освітню і управлінську діяльність;
- навчання педагогічних і керівних кадрів інформаційним технологіям;
- підвищення рівня загальноосвітньої і професійної підготовки вчителя;
- формування у учасників освітнього процесу навиків використання інформаційно-комунікаційних технологій для вирішення творчих освітніх програм;
- створення банку програмно-педагогічних засобів для використання комп'ютерної техніки в учбовому процесі;
- створення умов для персонального доступу до комп'ютера учням і співробітникам школи.
Етапи інформатизації
Етап |
Заходи |
Результат |
1 етап 2009
|
Курсова підготовка вчителів в області інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) і використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі. |
Підвищення кваліфікації і методичної підтримки вчителів в області використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі. |
Організація освітнього процесу з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. |
Впровадження ІКТ в освітній процес. |
|
Організація інформаційної взаємодії з іншими освітніми установами. |
Участь в телекомунікаційних
проектах. Створення і підтримка шкільного сайту. Обмін інформацією з іншими освітніми закладами за допомогою ІКТ. |
|
Впровадження освітніх технологій в управлінську діяльність. |
Створення шкільної бази даних. Діловодство на ПК Впровадження управлінських баз даних. |
|
Формування банку даних освітніх ресурсів. |
Створення медіатеки. Створення банку даних програмного забезпечення. Знайомство вчителів з програмним забезпеченням з основ наук. |
|
Організація дозвілля школярів. |
Залучення вчителів в проектну діяльність з використанням засобів інформаційно-комунікаційних технологій. Робота студій (музичної, анімаційної, комп'ютерної графіки). |
|
Організація постійного доступу до засобів ІКТ для вчителів. |
|
|
2 етап 2009/10 |
Розвиток інформаційно-управлінської системи. |
Робота з управлінськими базами даних. Впровадження Мережної школи. Ведення віртуальних класних журналів. Комп'ютерна підтримка розкладу. Забезпечення роботи динамічних розділів шкільного сайту. |
Розвиток і вдосконалення матеріальної бази школи. |
Організація постійного доступу в Інтернет. Придбання комп'ютерів для школи. |
|
Організація постійного доступу до засобів інформаційно-комунікаційних технологій для вчителів і учнів. |
Організація інтернет-клубу для вчителів школи. Консультування по організації пошуку матеріалів до уроків для вчителів і учнів. |
|
Організація освітнього процесу з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. |
Становлення системи використовування ІКТ вчителями-предметниками; формування навчально-методичних комплексів по різним предметам шкільного курсу; наповнення шкільного сайту освітніми матеріалами для вчителів і учнів; створення і апробація тестової Web-системи, створення тестів по предметам шкільного курсу, організація тестування на шкільному сайті. |
|
Розвиток банку даних освітніх ресурсів. |
Наповнення шкільного Web-серверу. Накопичення тематичних енциклопедій і програмного забезпечення по навчальним предметам. Систематизація ПО. |
|
Підвищення рівня загальноосвітньої і професійної підготовки учнів в області сучасних інформаційних технологій |
Створення інформаційно-технологічного профілю для учнів 11 класів, курсів за інформаційними технологіями для учнів 7-9 класів. |
|
3 етап 2010/11
|
Розвиток і вдосконалення матеріальної бази школи. |
Оновлення комп'ютерної техніки. |
Розвиток банку даних освітніх ресурсів. |
Становлення бібліотечного медіацентру. |
|
Методичний супровід масового впровадження ІКТ в учбовий процес |
Створення банку даних результатів роботи вчителів і учнів в області ІКТ; використовування створених матеріалів в освітній діяльності. Створення і публікація матеріалів методичного і учбового характеру. |
|
Вдосконалення інформаційно-управлінської системи. |
|
|
4 етап 2012 |
Узагальнення досвіду роботи із створення єдиного освітнього простору для всіх учасників освітнього процесу. |
Публікація матеріалів методичного і учбового характеру. |
Проекти
Проект №1 «Вчитель школи»
Ціль проекту: Підвищення ІКТ - компетентності вчителів школи
Задачі проекту:
1. Сприяти формуванню позитивного відношення і мотивації до підвищення ІКТ - компетентності у вчителів школи.
2. Розробити систему підвищення ІКТ - компетентності вчителів.
3. Організувати діяльність консультативної служби за оцінкою ІКТ і пошуку шляхів їх впровадження в учбово-виховний процес школи.
Очікувані результати проекту «Вчитель школи»:
1. Досягнуте позитивне відношення і створена мотивація педагогів до підвищення своєї ІКТ – компетентності.
2. Створена система підвищення ІКТ - компетентності вчителів, проведення курсів підвищення кваліфікації і професійної перепідготовки педагогічних, адміністративних кадрів в області нових інформаційних технологій.
3. Надається методична і консультативна допомога педагогам школи по використанню ІКТ в педагогічному процесі школи.
4. До 2009 року довести відсоток вчителів, навчених в області ІКТ технологій, до 85% від загальної кількості педагогів школи. Підвищити відсоток уроків, на яких застосовуються ІКТ технології до 90%.
Проект №2 «Сайт школи»
Ціль проекту: Розробка і створення сайту школи.
Задачі проекту:
1. Розробити структуру сайту, створити і налаштувати сайт.
2. Організувати інформаційну підтримку сайту педагогами, адміністрацією.
Очікувані результати проекту «Сайт школи»:
1. Розроблена структура сайту, створений сайт і працює.
2. Організована підтримка сайту учнями, педагогами, адміністрацією.
Проект №3 «Створіння матеріально-технічної бази школи, що забезпечує інформатизацію освітнього процесу»:
Ціль проекту: Створення банку програмно-методичних, ресурсних матеріалів, що забезпечують впровадження інформаційних технологій в освітній процес і входження школи в глобальний інформаційний простір.
Задачі проекту:
1. Створити єдину локальну мережу школи.
2. Відновити комп'ютерну техніку в комп'ютерних класах.
3. Оснастити комп'ютерами робочі місця адміністрації.
4. Створити стаціонарні і мобільні медіокабінети.
5. Сформувати шкільну медіотеку.
Очікувані результати проекту «Створення матеріально-технічної бази школи, що забезпечує інформатизацію освітнього процесу»:
1. Створення єдиної локальної мережі школи, що охоплює комп'ютерні класи, бібліотеку, бухгалтерію, адміністрацію.
2. Оновлення сучасною комп'ютерною технікою комп'ютерних класів, придбання цифрового фотоапарата, цифрової відеокамери.
3. Створення стаціонарних і мобільних медіакабінетів для МО вчителів початкових класів, суспільно-гуманітарного, природничо-математичного циклів, бібліотеки.
4. Формування і поповнення шкільної медіатеки.
Проект №4 «Управління школою»
Ціль проекту: Підвищення оперативності і якості управління школою на основі ІКТ
Задачі проекту:
1. Створити БД школи «Обдаровані діти», «Медалісти», розробити системи більш частого оновлення БД.
2. Впровадити автоматизовану систему управління школою (1С: Хронографія. Школа).
Очікувані результати проекту «Управління школою»:
1. Автоматизована система управління школою «1С: Хронографія. Школа» впроваджена і використовується в управлінні школою.
2. БД розширена для управління персоналом, що вчиться, учбовим процесом, її оновлення відбувається не рідше 1 разів на тиждень.
Проект №5 «Нова якість освітніх послуг»
Ціль проекту: Оновлення змісту навчання школярів, розширення спектру освітніх послуг, зміна методів і форм організації надання освітніх послуг.
Задачі проекту:
1. Використовувати електронні матеріали разом з традиційними в навчанні, контролі, самонавчанні і самоконтролі.
2. Впровадити інформаційні технології в освітню практику всіх освітніх областей.
3. Активізувати інноваційну діяльність педагогів в ІКТ- насиченому освітньому середовищі: участь в конкурсах педагогічних ініціатив.
4. Розвинути системи додаткової освіти для максимального задоволення творчих запитів вчиться.
5. Розширити застосування ІКТ в учбовому процесі.
6. Створити видавничий центр школи.
Очікувані результати проекту «Нова якість освітніх послуг»:
1. В навчанні, контролі, самонавчанні і самоконтролі активно використовуються ЦОРи, інтерактивні технології.
2. Кабінети інформатики продуктивно використовуються для самопідготовки вчителів і учнів.
3. Створення банку цифрових освітніх ресурсів по кожному предмету.
4. Участь вчителів в конкурсах педагогічних ініціатив.
5. Організація роботи курсів і факультативів по різним предметам.
6. Створення і функціонування видавничого центру школи.
Проект №6 «Інформаційна культура випускників»
Ціль проекту: Підвищити якість навчання школярів за рахунок освоєння інформаційних технологій, що забезпечують самостійність роботи кожного учня.
Задачі проекту:
1. Активна участь школярів в Інтернет – проектах, олімпіадах, конкурсах, конференціях і т.п. учбової діяльності з використанням ІКТ.
2. Формувати уміння застосовувати інформаційні технології в різних видах творчої (учбовій і позашкільній) діяльності.
3. Створення науково-дослідницьких суспільств учнів, визначення напрямів дослідницької діяльності.
Очікувані результати проекту «Інформаційна культура випускників»:
1. Учні школи беруть участь в Інтернет – проектах, олімпіадах, конкурсах, конференціях по предметах.
2. Створені творчі об'єднання учнів, які активно використовують ІКТ.
3. Створені науково-дослідні суспільства учнів, які активно використовують ІКТ.
Комп’ютерні технології в СЗШ № 23