Головні завдання методичної служби СЗШ №23
- глибоке і всебічне освоєння і реалізація в практичній діяльності школи концептуальних основ та принципів розвитку національної системи освіти;
- створення організаційних умов для безперервного вдосконалення фахової освіти, кваліфікації педагогічних працівників і підвищення професійної майстерності кожного вчителя;
- діагностика і визначення шляхів подолання труднощів учителів у процесі навчальних робіт;
- упровадження в навчально-виховний процес новітніх теоретичних розробок, передового досвіту, сучасних педагогічних технологій;
- систематична інформація про нові методичні рекомендації, публікації щодо змісту та методики навчально-виховної роботи, глибоке вивчення відповідних державних та нормативних документів;
- вивчення стану навчальних досягнень учнів, рівня якості уміння, вихованості учнів, виявлення труднощів у роботі;
- вивчення, узагальнення та пропаганда перспективного досвіду вчителів;
- вивчення і використання на практиці сучасних досягнень психолого-педагогічної науки;
- розвиток традиційних і пошук нових високоефективних форм методичної роботи.
Методична робота в школі ― це спеціальний комплекс практичних заходів, які ґрунтуються на досягненнях науки, перспективного педагогічного досвіду і спрямовані на всебічне підвищення компетентності і професійної майстерності кожного вчителя. Цей комплекс орієнтований перш за все на підвищення творчого потенціалу педагогічного колективу, а кінцевому результаті ― на підвищення якості й ефективності освітнього процесу.
В школі визначена чітка структура методичної роботи, яка складається із взаємопов’язаних та взаємодіючих елементів: методична рада, яка є координатором всієї методичної роботи в школі; педагогічна рада, яка визначає основні напрямки і завдання, конкретні форми роботи педагогічного колективу та приймає рішення з основних питань діяльності школи; шкільні методичні об’єднання; творчі групи вчителів з певних проблем навчально – виховного процесу.
Організація методичної роботи з педкадрами здійснюється відповідно до діючого положення про методичну роботу з педагогічними кадрами в закладах освіти, Законом України «Про загальну середню освіту» та річного плану роботи за напрямками.
Впровадження в навчально – виховний процес інноваційних технологій і методик здійснюється шляхом оптимального поєднання й конструювання різних групових і індивідуальних форм методичної взаємодії динамічних та творчих груп, методичних об’єднань вчителів – предметників. Щороку в системі проводяться методичні ради, педради, засідання методичних об’єднань вчителів – предметників, творчих груп.
Особливістю останніх років є спрямованість на особистісно орієнтований підхід до компетентності навчання. Вчителі школи працюють над проблемами розвитку інноваційної особистості, гуманізації процесу навчання, використання нових інформаційних технологій та освітнього моніторингу, організації інноваційної діяльності школи.
Реалізація
проекту здійснюється через різноманітні форми навчально – методичної
діяльності.
Вчителі школи постійно підвищують свій фаховий рівень, приймають активну участь в роботі міських методичних об’єднань, творчих груп, семінарах.
90 % вчителів запроваджують в навчально – виховний процес елементи комп’ютерної підтримки, що є досить високим показником на міському рівні. 99 % вчителів вважають самоосвіту найвищою формою підвищення фахової майстерності, для чого вони працюють з науково – методичною літературою, періодичною пресою, використовують Internet – ресурси.
Вчителі ознайомлені (через різні форми) з інноваційними технологіями, активно запроваджують їх у зміст освітнього процесу, зокрема, проектні технології. Так, для підвищення рівня самоосвітньої діяльності кожного педагога, осучаснення змісту роботи предметних методичних об’єднань створені мультимедійні презентації окремих напрямків діяльності та окремих педагогів. Така форма презентацій власного досвіду сприяє оновленню та доповненню змісту як конкретного навчального предмету, так і освітнього процесу взагалі.
науково – методична робота педагогічних працівників
Учитель вчиться все життя ― це відома істина. Для формування вчительського професіоналізму необхідною умовою є систематичне підвищення своєї професійної майстерності та науково – методична діяльність.
Основними завданнями науково – методичної роботи в школі є:
- ознайомлення з нормативно – правовими документами, які визначають державну політику в галузі освіти;
- апробація нових навчальних програм, підручників, посібників;
- засвоєння в практичній діяльності інноваційних педагогічних технологій, нових форм організації навчально – виховного процесу (здоров’язберігаючі та проектні технології);
- залучення до науково – дослідницької та експериментальної діяльності.