Обґрунтування проекту:
- Учнівське самоврядування містить виховний потужний потенціал. Воно сприяє створенню умов і можливості для самореалізації молоді, виховання соціально активної особистості, залученню її до різноманітних сфер соціальних відносин, соціальної практики.
- Досвід, отриманий в учнівському самоврядуванні, допомагає учням старшокласникам стати повноцінними членами шкільної спільноти, місцевої громади, цінним ресурсом громадянської дії, чиї енергія, ідеї, ініціативи успішно використовуються під час вирішення суспільно важливих проблем.
Мета проекту:
Розкриття життєтворчого потенціалу учнівського самоврядування
Завдання проекту:
- Розвиток інтересів, творчих здібностей учнівської молоді;
- Соціалізація учнів, розвиток ключових компетенцій: громадянської, комунікативної, інформаційної, соціальної, психологічної;
- Розвиток в учнівської молоді організаторських та управлінських навичок;
- Формування активної життєвої позиції;
- Створення у навчальному закладі єдиного колективу учнів і педагогів, атмосфери співпраці, партнерства.
Актуальність проекту:
- Учнівське самоврядування є однією з форм впливу на життєдіяльність навчального закладу та демократизацію процесу управління ним.
- Учнівське самоврядування є засобом реалізації учнівською громадою своїх прав, обов’язків через участь у процесах прийняття рішень у всіх сферах життєдіяльності навчального закладу.
Рівень проекту: соціально – адаптаційний
Термін проекту: довгостроковий
Учасники проекту: учні 5 – 11 класів
Умови проведення:
- Втілення проекту здійснюється через організацію роботи шкільного самоврядування та учнівського самоврядування у класах.
- До органу шкільного самоврядування «Шкільного парламенту» обираються 20 представників, які делегуються від кожного класу, з 5 по 11, і працюють протягом навчального року.
- Учнівське самоврядування у класах організовується і здійснюється за різними моделями. Кожен класний колектив сам обирає модель учнівського самоврядування, класні керівники здійснюють координаційну функцію.
Оцінювання успішності проекту:
У кінці навчального року на засіданні шкільного парламенту ведеться обговорення діяльності Шкільного парламенту та учнівського самоврядування у класах. Старости класів приймають участь у захисті роботи учнівського самоврядування у класах. Членами Шкільного парламенту обирається класний колектив-переможець.
Нагородження:
За результатами роботи у Шкільному парламенті відбувається урочисте нагородження найактивніших учнів грамотами, класний колектив – переможець нагороджується пам’ятним знаком.