Про порядок закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах в 2013/2014 навчальному році
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
№ 1/9-115 від 14.02.2014
Міністерству освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, департаментам (управлінням) освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій Інститутам післядипломної педагогічної освіти Загальноосвітнім навчальним закладам
Про порядок закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах в 2013/2014 навчальному році
Закінчення 2013/2014 навчального року та проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти визначено відповідно до вимог Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 18.02.2008 № 94 зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 27.02.2008 за № 151/14842, зі змінами (затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 23.11.2010 № 1116 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09.12.2010 за № 1237/18532) та особливостей організації навчально-виховного процесу, зазначених у листі Міністерства освіти і науки України від 20.05.2013 № 1/9-349 «Про навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів та структуру 2013/2014 навчального року».
Про недопущення перевантаження учнів початкових класів надмірним обсягом домашніх завдань
Міністерство освіти і науки України звертає увагу на недопущення перевантаження учнів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів та шкіл-дитячих садків надмірним обсягом домашніх завдань.
Обсяг домашніх завдань визначається згідно з Державними санітарними правилами і нормами влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПІН 5.5.2.008-01).
29 січня 2014 року за підписом заступника Міністра освіти і науки Бориса Жебровського надіслано інструктивно-методичні матеріали керівникам регіональних управлінь освіти і науки, ректорам (директорам) інститутів післядипломної педагогічної освіти, директорам шкіл про особливості оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів (лист МОН від 28.01.2014 № 1/9-74).
Фото: mon.gov.uaДмитро Табачник окреслив основні пріоритетні напрямки розвитку освіти у 2014 році
Одним з найголовніших пріоритетів залишається прискорений розвиток дошкільної освіти. Про це сьогодні на брифінгу у Кабінеті Міністрів України розповів Міністр освіти і науки Дмитро Табачник.
«Президентом України поставлено завдання впродовж 2013-2014 років ліквідувати черги у дошкільні навчальні заклади. За минулий рік, маючи оперативну статистику, в Україні створено додатково нових 55 тис. місць у дитячих садочках. На 2014 рік плани такі ж. Президент визначив 100 тисяч місць. Думаю, що до 1 січня 2015 року ми зможемо ліквідувати черги до дитячих садків. На сьогодні ми маємо один з кращих показників в Європі – майже 100% дітей 5-ного віку охоплені дошкільною освітою, близько 82% - усіх категорій, які відвідують дитячий садочок», – сказав Міністр.
Концепція визначає методологію, організаційно-педагогічні умови та окреслює механізми реалізації профільного навчання у старшій школі.
Метою профільного навчання є забезпечення умов для якісної освіти старшокласників у відповідності з їхніми індивідуальними нахилами, можливостями, здібностями і потребами, забезпечення професійної орієнтації учнів на майбутню діяльність, яка користується попитом на ринку праці.
Концепцією визначено, що профіль навчання – це спосіб організації диференційованого навчання, який передбачає розширене, поглиблене і професійно зорієнтоване вивчення циклу споріднених предметів.
Школи формуватимуть ті чи інші профілі навчання за рахунок комбінації базових, профільних, вибірково-обов’язкових предметів, спеціальних курсів, курсів за вибором та факультативів відповідно до профільного самовизначення учнів.
Новий 2013/2014 навчальний рік розпочнеться 2 вересня о 9.00 з трансляції Всеукраїнського телевізійного уроку, присвяченого 200-річчю від дня народження Тараса Григоровича Шевченка.
Так, відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 27 серпня 2013 року № 1234, для учнів старших класів загальноосвітніх, учнів (слухачів) професійно-технічних та студентів вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації відбудеться трансляція телевізійного уроку. Під час підготовки першого уроку для учнів початкової та основної школи педагогам рекомендовано використовувати методичні матеріали.
Метою проведення першого уроку є пізнання учнями постаті Великого Кобзаря, актуальності його творчості; виховання любові до рідного краю; пробудження національної самосвідомості; патріотичне виховання і розвиток почуття гордості за свій народ та державу; узагальнення знань з історії та культури українського народу, його традицій, звичаїв і обрядів; формування готовності здобувати якісну освіту і добрими справами збагачувати Україну.Перший урок нового навчального року має стати поштовхом до подальшої роботи з вивчення минулого та сьогодення України.
З метою вдосконалення правових та організаційних засад розвитку освіти в Україні постановляю:
1. Схвалити Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року (додається).
2. Кабінету Міністрів України розробити та затвердити у місячний строк план заходів з реалізації Національної стратегії розвитку освіти в Україні на період до 2021 року.
3. Цей Указ набирає чинності з дня його опублікування.
Червень 2013 р.: Методичні рекомендації ДОІППО для роботи над науково-методичним проектом «Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості»
Липень 2013 р.: Методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2013 – 2014 н. р.
Особливості роботи у 2 – му класі.
Особливості викладання фізики, математики, біології, географії, економіки, хімії, трудового навчання у 2013 – 2014 н. р.
Серпень 2013
р.: Цільові напрямки навчально-виховного
процесу у 2013 – 2014 н. р.
Особливості викладання
суспільствознавчих дисциплін, української мови та літератури, російської мови,
літератури, світової літератури,
іноземної мови, образотворчого мистецтва, креслення, художньої культури,
музичного мистецтва у 2013 – 2014 н. р.