Реформування освіти України спрямоване на оновлення її змісту та вдосконалення технології навчання і виховання. Цей процес перманентний, бо пов’язаний з прогресом суспільства, і кожний етап її розвитку ставить перед школою різних рівнів специфічні завдання.
Одним із найсучасніших напрямів розвитку суспільства є його перехід від індустріальної до інформаційної стадії розвитку. В цьому розумінні значну актуальність має організація профільного навчання з інформаційно-комунікаційних технологій. Зазначений напрям згідно з останніми нормативними документами загальної середньої освіти, належить до інформаційно-технологічного профілю технологічного напряму профільного навчання.
Основним завданням профільного навчання інформатики з інформаційно-технологічного профілю є формування в учнів системи знань, умінь і навичок застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) для розв’язування різних задач навчальної і майбутньої професійної діяльності.
Вивчення інформатики та інформаційних технологій у школі інформаційно-технологічного профілю
спрямовано на:
• набуття і систематизацію знань, що належать до математичних об'єктів інформатики, побудову описів об'єктів і процесів, що уможлівлює здійснювати комп'ютерне моделювання їх, до засобів моделювання, до інформаційних процесів у біологічних, технологічних і соціальних системах;
• оволодіння уміннями будувати математичні об'єкти інформатики, у тому числі логічні формули і програми на формальній мові, що задовольняють заданому описові, створення програм реальною мовою програмування за їхнім описом, використання призначених для користувача інструментів і налагодження їх;
• розвиток алгоритмічного мислення, здібностей до формалізації;
• виховання дисципліни проектної діяльності, в тому числі уміння планувати свою діяльність, працювати в колективі; відчуття відповідальності за використовування результатів своєї праці іншими людьми, установку на позитивну соціальну діяльність в інформаційному суспільстві, неприпустимість дій, що порушують права і законні потреби громадян;
• набуття досвіду створення, редагування, оформлення, збереження, передавання інформаційних об'єктів різного типу за допомогою сучасних програмних засобів, побудову комп'ютерних моделей, колективної реалізації інформаційних проектів, подолання труднощів у процесі інтелектуального проектування.
Інформатика на сьогоднішній день є одним із засобів
формування не тільки освітнього, а й розвиваючого та інтелектуального
потенціалу особистості. Тому у 2009-2010
навчальному році ми розпочали впроваджувати інформаційно-технологічний профіль.
З метою формування умінь і навичок свідомого користування сучасними комп’ютерними інформаційними засобами в навчальний план школи введено:
в 1- 4 класах –
«Пропедевтичний курс інформатики»
в
8 - 9 класах – «Інформатика»
Відповідно до Концепції профільного навчання в старшій школі в 10 -11 класах введено профільні предмети:
- «Основи інформаційних технологій»;
- «Основи web - дизайну»;
- «Основи створення комп’ютерних презентацій»;
- «Основи комп’ютерної графіки».