Четвер, 02.05.2024, 14:25
                                             
Комунальний заклад  
"
Середня загальноосвітня школа № 23"  Кам'янської міської ради 
Рідний край
Меню сайту
Хмаринка тегів
Міні-чат
Наше опитування
Ви, наш відвідувач:
Всього відповідей: 742
Шкільний світ
Сучасна освіта
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Украина онлайн
Форма входу
Популярні програми
Соціальні мережі

Головна » 2013 » Серпень » 16 » Про роль класного керівника в адаптації п’ятикласників до нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти
13:37
Про роль класного керівника в адаптації п’ятикласників до нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти

…Класний керівник здійснює свою діяльність відповідно до основних завдань загальної середньої освіти, спрямованих на виконання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, підготовку учнів (вихованців) до подальшої освіти і трудової діяльності» («Положення про класного керівника навчального закладу системи середньої освіти», затверджене наказом Міністерством освіти і науки України від 06.09.2000 р. № 434, п. 1.2, п. 1.4).

Перехід від початкової ланки шкільного навчання до основної школи – непростий етап у житті школяра: це і збільшення навчального навантаження, і підвищена складність завдань, і нова соціальна роль. Батькам учнів, педагогам і, насамперед, - класному керівнику необхідно допомогти дітям перемогти ці та інші труднощі, адже збереження їхнього психічного здоров’я – важлива передумова здоров’я фізичного, шкільної успішності та соціальної адаптації.

До того ж, варто враховувати, що п’ятикласники, за багатьма психологічними особливостями, лишаються ще молодшими школярами, а тому не можуть сприйняти незвичні для них способи навчання і виховання. Змінюється і їхня соціальна роль: ставши учнями основної школи, діти отримують більш високі вимоги щодо особистої відповідальності, самоконтролю, самоорганізації і таке інше.

Загальновідомо, що сама суть освіти полягає в становленні людини людиною через формування духовно-ціннісної сфери особистості.

На жаль, нові навчальні плани позбулися такого важливого для зазначеної проблематики навчального предмету, як «Етика». І навіть варіативна складова, за рахунок якої викладались курси духовно-морального спрямування, піддалася скороченню. Тому саме на класного керівника покладається відповідальність за духовний світ та ціннісні орієнтації п’ятикласників.

Важливо також класному керівникові визначити загальні підходи до формування соціальної компетентності учня 5 класу. Перебування школярів у класному колективі, родинному оточенні, у колі друзів, - тобто – у життєвому виховному просторі – має сприяти становленню певного соціального досвіду, життєтворчості кожної особистості, що формується найбільш успішно засобами проектної діяльності. Зокрема, у 2013-2014 навчальному році доцільно було б, у формі проектів, розробити заходи щодо відзначення найбільш важливих календарних і пам’ятних дат: 70-річчя визволення Дніпропетровщини, України від фашистських загарбників, 200-річчя з дня народження Т.Г.Шевченка.

Перший семестр навчання у 2013-2014 навчальному році – час особливий. П’ятикласники мають вирішувати цілком конкретні завдання:

  • прийняти і зрозуміти систему нових вимог;
  • налагодити взаємовідносини з однокласниками, з педагогами;
  • знайти своє місце у старшій школі.

У зв’язку з вищезазначеним, обласний інститут післядипломної педагогічної освіти звертає Вашу увагу на необхідність проведення міської (районної) серпневої наради 2013 року для класних керівників 5-х класів. До порядку денного рекомендуємо включити орієнтовні питання:

Соціально-психологічні аспекти розвитку учнів молодшого підліткового віку;

Роль класного керівника у забезпеченні умов для засвоєння учнями рівня та обсягу нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти;

Психолого-педагогічна діагностика в діяльності класного керівника 5-го класу;

Методика підготовки і проведення батьківських зборів за темою: «Проблеми адаптації п’ятикласників до школи та шляхи їх вирішення»;

З досвіду організації життєдіяльності учнів в 5-му класі.

Успішність вирішення проблем перехідного періоду, значною мірою, залежить від профілактичної, освітньо-виховної та корекційної роботи, професійної майстерності класного керівника.

Перший проректор
В.Г.Долгополий

Категорія: Методичний кабінет | Переглядів: 717 | Додав: звезда | Теги: методичні рекомендації | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Рідній школі - 75!
Bас вітає директор
Керівник сайту
Календар
«  Серпень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Час життя сайту
Прогноз погоди
Гаряча лінія

Підтримка і поради практичного психолога

т. 0667199495
Пошук
До друку