…Класний керівник здійснює свою діяльність відповідно до основних завдань загальної середньої освіти, спрямованих на виконання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, підготовку учнів (вихованців) до подальшої освіти і трудової діяльності» («Положення про класного керівника навчального закладу системи середньої освіти», затверджене наказом Міністерством освіти і науки України від 06.09.2000 р. № 434, п. 1.2, п. 1.4). Перехід від початкової ланки шкільного навчання до основної школи – непростий етап у житті школяра: це і збільшення навчального навантаження, і підвищена складність завдань, і нова соціальна роль. Батькам учнів, педагогам і, насамперед, - класному керівнику необхідно допомогти дітям перемогти ці та інші труднощі, адже збереження їхнього психічного здоров’я – важлива передумова здоров’я фізичного, шкільної успішності та соціальної адаптації. До того ж, варто враховувати, що п’ятикласники, за багатьма психологічними особливостями, лишаються ще молодшими школярами, а тому не можуть сприйняти незвичні для них способи навчання і виховання. Змінюється і їхня соціальна роль: ставши учнями основної школи, діти отримують більш високі вимоги щодо особистої відповідальності, самоконтролю, самоорганізації і таке інше. Загальновідомо, що сама суть освіти полягає в становленні людини людиною через формування духовно-ціннісної сфери особистості. На жаль, нові навчальні плани позбулися такого важливого для зазначеної проблематики навчального предмету, як «Етика». І навіть варіативна складова, за рахунок якої викладались курси духовно-морального спрямування, піддалася скороченню. Тому саме на класного керівника покладається відповідальність за духовний світ та ціннісні орієнтації п’ятикласників. Важливо також класному керівникові визначити загальні підходи до формування соціальної компетентності учня 5 класу. Перебування школярів у класному колективі, родинному оточенні, у колі друзів, - тобто – у життєвому виховному просторі – має сприяти становленню певного соціального досвіду, життєтворчості кожної особистості, що формується найбільш успішно засобами проектної діяльності. Зокрема, у 2013-2014 навчальному році доцільно було б, у формі проектів, розробити заходи щодо відзначення найбільш важливих календарних і пам’ятних дат: 70-річчя визволення Дніпропетровщини, України від фашистських загарбників, 200-річчя з дня народження Т.Г.Шевченка. Перший семестр навчання у 2013-2014 навчальному році – час особливий. П’ятикласники мають вирішувати цілком конкретні завдання: - прийняти і зрозуміти систему нових вимог;
- налагодити взаємовідносини з однокласниками, з педагогами;
- знайти своє місце у старшій школі.
У зв’язку з вищезазначеним, обласний інститут післядипломної педагогічної освіти звертає Вашу увагу на необхідність проведення міської (районної) серпневої наради 2013 року для класних керівників 5-х класів. До порядку денного рекомендуємо включити орієнтовні питання: Соціально-психологічні аспекти розвитку учнів молодшого підліткового віку; Роль класного керівника у забезпеченні умов для засвоєння учнями рівня та обсягу нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти; Психолого-педагогічна діагностика в діяльності класного керівника 5-го класу; Методика підготовки і проведення батьківських зборів за темою: «Проблеми адаптації п’ятикласників до школи та шляхи їх вирішення»; З досвіду організації життєдіяльності учнів в 5-му класі. Успішність вирішення проблем перехідного періоду, значною мірою, залежить від профілактичної, освітньо-виховної та корекційної роботи, професійної майстерності класного керівника. Перший проректор В.Г.Долгополий
|