На конференції продемонстровано персональні
портативні комп’ютери Lbook-A та їх можливості для успішної реалізації
проекту «1 учень – 1 комп’ютер» в загальноосвітніх навчальних закладах.
На пленарній частині виступив Олександр Астанін,
директор групи компаній «МУК», який представив аудиторії цілі та
завдання проекту Lbook-A, вітчизняного бренду, в рамках програми «1
учень - 1 комп'ютер», а також окреслив основні принципи, якими
керується компанія в реалізації цього нового напрямку.
Дмитро Грязнов, директор з розвитку корпоративних
проектів корпорації Intel в Україні, зупинився на важливості розвитку
навичок у підростаючого покоління; представив освітні ініціативи
компанії Intel у всьому світі й в Україні; підкреслив успішність
впровадження програми «Навчання для майбутнього» починаючи з 2003 року;
розповів про зміст програм «Шлях до успіху» та «1 учень – 1 комп`ютер»;
акцентував увагу на особливостях моделі «1 учень – 1 комп`ютер» в
різних країнах.
Про зміст та особливості проекту Lbook-A презентував
керівник проекту, Олександр Павлов. Він розповів про всі складові
компоненти рішення, акцентувавши при цьому, що комп'ютерний клас не
обмежується одними лише нетбуками - це безліч пристроїв: нетбуки,
інтерактивні дошки, обладнання для мережі та комп'ютерні аксесуари.
Олександр Павлов перерахував можливі варіанти обладнання комп'ютерного
класу, які залежать від потреб кожної конкретної школи.
Учасників конференції також ознайомлено з процесом
інсталяції та умовами гарантійного обслуговування, що надається в
рамках рішення. Доповідач розповів про можливості попереднього
встановленого програмного забезпечення, яке забезпечує колективну
взаємодію учнів та вчителя. Також присутнім представлено фактичні
результати: проект стартував восени минулого року і за цей, порівняно
недовгий період, вже 13 українських шкіл обладнано 30 комп'ютерними
класами, які оснащені більш ніж 700 шкільними нетбуками Lbook-A.
Менеждер проекту Тимофій Узлов навів порівняльні
характеристики таких пристроїв, як стаціонарні персональні комп’ютери,
ноутбуки, електронні книги, нетбуки, які на цей момент претендують на
статус основного інструменту в процесі навчання. Порівняння
можливостей нетбуків, офісних ноутбуків, планшетів та електронних книг
довело, що саме нетбуки є універсальним рішенням для застосування в
школах.
Наталія Саражинська, методист відділу
інноваційно-інформаційних технологій і методів навчання Міністерства
освіти і науки, молоді та спорту розповіла про особливості організації
навчально-виховного процесу в моделі «1 учень – 1 комп'ютер» з
використанням шкільних нетбуків в загальноосвітніх навчальних
закладах. Акцентувала увагу на тому, що інноваційна модель відкриває
можливості для залучення найсучасніших досягнень науки й сучасних
технологій з перших днів навчання дитини в школі, для створення
особистісно-орієнтованого навчального середовища, привабливого й
відкритого для батьків. Навчання стає персоналізованим з опорою на
власний досвід кожного учня, корисним для його повсякденного життя. На
відміну від традиційного навчання в класі, де в центрі класу – лекція
вчителя, модель «1 учень – 1 комп'ютер» створює ситуацію
дитиноцентризму з наданням можливостей взяти під контроль своє власне
навчання, забезпечуючи гнучкість, різнорівневість.
Учасники круглого столу переглянули відеосюжети,
зняті в школах Києва та Білої Церкви, в яких учні, вчителі,
адміністрація навчальних закладів звертали увагу на ефективність і
результативність використання нової моделі в навчанні.
На завершення конференції Олександр Павлов
представив учасникам плани проекту Lbook-A, у яких більша увага
приділятиметься створенню мережі авторизованих регіональних
представництв. Вже в найближчі місяці окрім шкільного нетбука в рамках
проекту Lbook-A будуть представлені інтерактивні дошки, розроблені
спеціально для використання у школах з урахування вікових особливостей
учнів. Крім цього, в планах групи компаній створення власної бібліотеки
знань, матеріали якої викладачі зможуть використовувати для підготовки
та проведення уроків, а також навчання вчителів роботі із
застосуванням ІКТ в класах.
|