Під
час підготовки
до проведення
Першого уроку
працівники
відділу
художньо-естетичного
навчання та
виховних технологій
кафедри управління
загальноосвітніми
навчальними
закладами
ДОІППО рекомендують
кожному педагогу
пам’ятати одну
з пріоритетних
вихідних позицій,
визначених
у Національній
стратегії
розвитку освіти
в Україні на
2012-2021 рр.: «Система
освіти має
забезпечувати
формування
особистості,
яка усвідомлює
свою належність
до українського
народу, європейської
цивілізації,
орієнтується
в реаліях і
перспективах
соціокультурної
динаміки,
підготовлена
до життя у постійно
змінюваному,
конкурентному,
взаємозалежному
світі».
Патріотичне,
громадянське
виховання
дитини розпочинається
в сім’ї, в родині
і з перших сходинок
пізнання світу
у дитячому
дошкільному
закладі, в початкових
класах школи.
І тому вже на
Першому уроці
в 1-4 класах лейтмотивом
можуть звучати
слова відомого
поета Дніпропетровщини
Григорія Бідняка:
Ми
любимо країну,
Квітучий
рідний край,
Козацьку
Батьківщину
Калиновий
розмай...
...
Нам хороше тут
жити,
Навчатись
і рости.
Ми
будемо любити
Її
і берегти...
У
процесі підготовки
Першого уроку
необхідно
детально продумати
його зміст,
форму, етапи,
залучаючи до
його проведення
видатних людей
краю, представників
інтелігенції,
батьківську
громадськість,
а ще – можливості
Національного
історичного
музею ім. Д.І.
Яворницького,
Літературного
музею, Дніпропетровського
художнього
музею, краєзнавчих
шкільних музеїв,
шкільних бібліотек.
Форми
проведення
Першого уроку
– різноманітні:
усний
журнал-естафета,
літературно-краєзнавча
подорож,
турнір
знавців ріднокраю,
агітбригада,
бесіда-екскурсія,
експедиційна
гра,
брейн-ринг,
тематична
вікторина,
зустрічі
з цікавими
людьми,
календар
(історичний,
літературно-музичний),
міні-проект,
перегляд
слайд-фільмів,
тематичний
альбом,
гра-квест,
«жива»
газета,
літературно-художні
композиції.
Назви
заходів мають
бути лаконічними,
конкретними:
«Мій
край – це серця
рідна пристань»,
«Дніпропетровщина
крізь століття»,
«80
років Дніпропетровщині:
від Дніпрогесу
до космосу»,
«Петриківський
дивоцвіт»,
«Символіка
Дніпропетровщини»,
«Моя
сім’я, моя родина,
це – рідна область,
Україно!»,
«Сім
чудес Дніпропетровщини».
«Неповторний
та привабливий
край на Дніпрі».
У
школах, шкільних
бібліотеках
доцільно оформити
стенди, інформаційні
куточки, організувати
виставки, огляди
літератури
– відповідно
до теми Першого
уроку.
Бажано
використовувати
матеріали
календаря
пам’ятних дат
Дніпропетровської
області «Моє
Придніпров’я
2012 р.», а також –
місцевих періодичних
видань 2012 р. Зокрема,
конкретна
інформація
міститься в
обласній газеті
«Вісті Придніпров’я»
№ 14 від 23.02.2012 р., в
обласній педагогічній
газеті «Джерело»
за поточний
рік і, звичайно,
– в інших виданнях
регіону.
У
ході підготовки
та проведення
Першого уроку
доречним буде
також використання
Методичних
рекомендацій
ДОІППО щодо
проведення
в навчальних
закладах області
єдиного уроку
на тему «Рідній
Дніпропетровщині
– 80 років» (надіслані
електронною
поштою управлінням,
відділам освіти
26.01.2012 р.).
Належний
рівень підготовки
і проведення
Першого уроку
у 2012 році «Дніпропетровщина
– регіон-лідер»
сприятиме
формуванню
патріотичних
почуттів юних
громадян, мобілізації
сучасних освітніх
ресурсів у
справі засвоєння
школярами
істинних життєвих
цінностей:
духовно-моральних,
гуманістичних,
культурних,
громадянських.
Ректор
М.І. Романенко
|