Першим кроком у цьому напрямі стало
затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти, на
основі якого розроблено навчальні програми для початкової школи.
Наступним кроком з реалізації Державного стандарту, поступове
впровадження якого розпочнеться з 1 вересня 2012 року, є підготовка
підручників. У 2011 році Міністерством завершено Всеукраїнський конкурс
рукописів підручників для початкової школи. Підготовлено нове покоління
українських підручників для початкової школи, і за формою, і за змістом,
які до 1 вересня 2012 року отримають українські першокласники.
Ще одним помітним здобутком у
модернізації галузі стало розроблення Державного стандарту базової і
повної загальної середньої освіти. Поступове впровадження нового
Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти
розпочнеться з 1 вересня 2013 року. На сьогодні продовжується робота над
навчальними програмами, готується оголошення Всеукраїнського конкурсу
підручників.
Досягненню поставленої Міністерством
мети сприяє розробка та прийняття ряду державних програм. Зокрема,
Міністерством розроблено і затверджено Урядовою постановою Державну
цільову соціальну програму підвищення якості шкільної
природничо-математичної освіти на період до 2015 року. А у квітні 2011
року Урядом затверджена Державна цільова програма впровадження у
навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів
інформаційно-комунікаційних технологій «Сто відсотків» на період до 2015
року. За перший рік реалізації Програми фактично 100 відсотків вчителів
загальноосвітніх навчальних закладів на початковому рівні освоїли
використання інформаційно-комунікаційних технологій.
Окрім того, Міністерством здійснено ряд
кроків у напрямі матеріально-технічного забезпечення освітніх закладів.
За кошти державного бюджету (105 млн. грн.) у 2011 році придбано майже
1100 навчальних комп’ютерних комплексів. 357 з них – це мобільні
навчальні комп’ютерні комплекси, які вперше отримали інтернати для
дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування. Ці комплекси
сформовані на основі ноутбуків, що можуть використовуватися і в
навчальному процесі, і в позаурочний час.
У 2011 році в країні почали
функціонувати понад 1900 освітніх округів, до складу яких увійшли
більше ніж 8 тисяч навчальних закладів і в яких здобувають освіту понад
мільйон учнів.
Слід наголосити, що формування
національної системи моніторингових досліджень якості освіти
продовжується – так, у 2011 році учні 8-х класів українських шкіл взяли
участь у міжнародному порівняльному дослідженні якості
природничо-математичної освіти «TIMSS - 2011». На сьогодні міжнародними
організаціями здійснюється аналіз результатів дослідження, які
планується оприлюднити в 2012 році.
|